<< Click to Display Table of Contents >> Navigation: WinArhi > Fereastra principala > Oferte si Comenzi deschise > Meniu > Optiuni > Setari > Formare preţ |
Tab-ul Simplu
Zone Of - se stabilește o zonă de ofertare dacă se dorește ca un anumit set de adaosuri să fie utilizabil doar pentru o anumită zonă de ofertare, mai multe detalii aici. Pentru aceasta este necesar să definim un alt set de adaosuri pentru fiecare zonă de ofertare în parte;
Denumire set - numele setului de formare a preţului;
Serie - seria de profile;
Valoare - se introduce valoarea procentuală a adausului urmată de caracterul "%".
ATENŢIE!!! În formarea preţului (şi în general în formulele de calcul) se acceptă doar punctul ca şi separaţie pentru zecimale.
Tab-ul Detaliat
Permite setarea procentelor profitului şi regiei pentru fiecare categorie (Tâmplărie, Termopan, Montaj) pe fiecare serie în parte.
Calculul se face be baza unui set de variabile definite în tabela Categorii adausuri consum, unde Cod este denumirea variabilei, iar Denumire este categoria de consum din care face parte. Sintaxa este de forma: Variabila_total = Variabila1 [operand] Variabila2, unde operand este un operator aritmetic (+,-,*,/).
– adaugă un set de adausuri noi, inclusiv formarea preţului;
- şterge un set;
- redenumeşte un set;
Precizie calcul - precizia calculelor se face cu numărul de zecimale introdus aici. De exemplu: dacă Precizie calcul=3, rezultă ca preţul va fi de forma 1,234.
Adausuri dealer - aici se pot introduce adaosurile pentru consum, la care va avea acces dealerul. Este folosit, de regulă, pentru adaosurile de montaj, pentru a putea fi personalizate de colaboratori.
Adausuri generale - aici se introduc adaosurile generale pentru consum şi se stabileşte modul de calcul al preţului pentru tâmplarie sau accesorii;
Verifică – verifică sintaxa formulelor de calcul din formarea de preţ. Eventualele erori vor apărea în căsuţa alaturată. Dacă sintaxa este corectă, în căsuţă va apărea mesajul „O.K.”.
ATENŢIE!!! Adaosurile nu sunt modificate şi în ofertele deja create, acestea fiind valabile doar pentru ofertele nou create!
Tab-ul Setări
Set adaos implicit - se stabilește setul de adaosuri implicit (Baza sau Secundar în exemplul de față);
La recalcularea consumului preia adaosurile generale originale (fără cele de dealer) - dacă se bifează, face acest lucru;
Selectează implicit ”Adaosul și la accesorii” - dacă se bifează, face acest lucru;
Subtab-ul Categorii din consum - aici se definesc categoriile de consum pentru articolele din baza de date:
Subtab-ul Valori calculate - valorile bifate aici pot fi folosite în raportul de formare a preţului:
Se poate folosi Google Distance Matrix API pentru calcularea distantei dintre o adresa fixa (fabrica) si adresa de livrare. Aceasta distanta poate fi folosita in formarea pretului. Daca se aplică filtrare pe zone de ofertare și zona de ofertare nu este in lista, atunci automat distanta va fi zero fără nici un mesaj.
Subtab-ul Valori globale per oferta - se pot defini coeficienți care se pot apoi introduce în situaţia formării preţului. Aceşti coeficienţi se pot modifica ulterior pentru fiecare ofertă în parte. Dacă este trecut "X" în căsuţa VizibilLaOfertare atunci aceștia vor putea fi vazuți și cu o baza de date pentru showroom.
Cei la care nu este bifat VizibilLaOfertare se vor putea modifica doar cu o bază de date de producție.