<< Click to Display Table of Contents >> Navigation: WinArhi > Fereastra principala > Oferte si Comenzi deschise > Meniu > Optiuni > Editare Desen Seturi Feronerie |
Începând cu WinArhi 8, desenul feroneriei se poate face într-o manieră mai simplă și în același timp mai realistă, direct din Articole și Seturi. Pentru a vedea conceptul de bază și metoda de desenare precum și câteva exemple, dați click aici.
Metoda de desenare folosită până la Winarhi 8 este valabilă în continuare și este descrisă mai jos.
În această fereastră se pot desena articolele de feronerie iar apoi grupa pe diverse seturi de feronerie pentru a apărea pe ferestrele cu deschideri.
Variabilele şi funcţiile folosite la desenare sunt:
La desenarea articolelor de feronerie:
Variabile:
OW (sau OrigWidth) - Original Width, lăţimea articolului aşa cum este definită la acel articol;
OH (sau OrigHeight) - Original Height, înăltimea articolului aşa cum este definită la acel articol;
FX (sau FinalX) - Final X, coordonata X de afişare cerută la desenarea setului de feronerie;
FY (sau FinalY) - Final Y, coordonata Y de afişare cerută la desenarea setului de feronerie;
FW (sau FinalWidth) - Final Width, lăţimea cerută la desenarea setului de feronerie;
FH (sau FinalHeight) - Final Height, înălţimea cerută la desenarea setului de feronerie;
RW (sau RabbetWidth) - Lăţimea falţului;
RH (sau RabbetHeight) - Înălţimea falţului.
Funcţii:
MoveTo(X, Y) - mută cursorul la (X, Y);
LineTo(X, Y) - desenează linie până la (X, Y);
Arc(X1, Y1, X2, Y2, X3, Y3, X4, Y4) - desenează un arc în dreptunghiul ((X1, Y1), (X2, Y2)) între intersecţiile centrului cu (X3, Y3) si (X4, Y4). Desenarea este în inversul acelor de ceasornic si porneşte de la (X3, Y3).
Chord - indentic cu Arc doar ca uneşte cele două capete printr-o linie;
Ellipse(X1, Y1, X2, Y2) - desenează o elipsă în dreptunghiul ((X1, Y1), (X2, Y2));
Rectangle(X1, Y1, X2, Y2) - desenează un dreptunghi de la (X1, Y1) inclusiv, până la (X2, Y2) exclusiv;
Brush(cod) - modifică umplerea. “cod” poate fi: Clear, Solid, Black, White, Red, Green, Silver, Maroon;
Pen(cod) - modifică peniţa. “cod” poate fi: Black, White, Red, Green, Silver, Maroon;
TextOut(X, Y, text) - afişează textul la coordonatele specificate;
Font(Size, Name, Color, Style) - modifică fontul. Parametrii necompletaţi nu se modifică.
"Color" poate fi: Black, White, Red, Green, Silver, Maroon.
"Style" poate contine: Bold, Italic, Underline, StrikeOut.
La desenarea Setului de feronerie:
Variabile:
RW (sau RabbetWidth) - Lăţimea falţului;
RH (sau RabbetHeight) - Înălţimea falţului;
RW2 (sau RabbetWidth2) - Lăţimea falţului ochiului inactiv (daca exista stulp);
DHW (sau DeltaHeightWindow) - Diferenţa până la partea de jos a ferestrei;
Functii:
Draw(Cod, FX, FY, FW, FH, FlipType) - desenează articolul cu codul Cod la (FX, FY) cu dimensiunea (FW, FH) oglindit cu FlipType;
Daca FW sau FH sunt -1 le setează pe cele originale (OW, OH).
FlipType poate fi compus din literele O (orizontal), V (vertical) si D (diagonal) sau orice altceva pentru a nu avea efect.
Draw2 - similar cu Draw dar desenează în ochiul inactiv (dacă există stulp).
Set(Var, Val) - Var este un text care, în desenarea articolelor, ia valoarea Val. Este folosit la transmiterea unor valori suplimentare articolelor. Exemplu: Set(LatSus, 140), LatSus putând fi folosit la desenarea articolelor.