Machete Rapoarte |
Top Previous Next |
|
Lista rapoarte - denumirea rapoartelor. Selectează raportul folosit.
Macheta – se selectează macheta ce va fi folosită la raportul curent. O machetă poate fi folosită la mai multe rapoarte.
Editare machetă – porneşte editorul rapoartelor, programul Fast Report (editarea fişierului propriu-zis de rapoarte).
Observaţii – se pot trece explicaţii pentru documentul respectiv;
Zone ofertare – se pot trece zonele de ofertare pentru care să funcționeze raportul respectiv;
Exclude din baza de date pentru showroom - exclude, în momentul arhivării bazei de date pentru showroom, raportul respectiv;
Exclude exportul în format Excel - se exclude posibilitatea exportului în format Excel a raportului selectat;
Lasă articole goale la început (pentru etichete) - afișează, în momentul utilizarii rapoartelor pentru etichete, un dialog în care se poate seta numărul etichetelor folosite;
Calculeaza greutatea totală ca parametru - calculează greutatea totală a tâmplariei din ofertă, această variabilă poate fi afișată pe diverse rapoarte;
Previzualizare automata(fară dialog de interogare) - deschide anumite rapoarte care folosesc dialoguri, eliminand acel dialog de interogare;
Tabele necesare raportului - pentru fiecare raport din "Lista rapoarte" se folosesc unul sau mai multe tabele. Se pot selecta elementele care apar în raport bifând casuţele de validare. Spre exemplu: raportul pentru ofertă folosește tabelul "Ofertare".
Categorii centralizator montaj – se alege care categorie se foloseste în cadrul documentului;
Rapoarte salvate automat la salvarea ofertelor – se trec rapoartele care se doresc a fi salvate automat în momentul salvării ofertei. Aceste rapoarte vor putea fi apoi vizualizate din lista de oferte de la butoanele Documente.
Rapoarte salvate automat la salvarea comenzilor – se trec rapoartele care se doresc a fi salvate automat în momentul salvării comenzii. Aceste rapoarte vor putea fi apoi vizualizate din lista de comenzi de la butoanele Documente. Fiecare linie este compusă din denumirea exactă a documentului si doi parametrii separați prin virgulă. Primul parametru este DPI-ul care este implicit 96 iar al doilea este formatul documentului care poate fi: PDF, HTML, PNG, JPEG, EMF.
Cheie de sortare a comenzilor la listare – comenzile pot fi sortate după Nume fişier sau Dată livrare;
Pentru a adăuga un raport nou, se foloseste butonul “+”. În căsuţa nou creată se introduce denumirea, iar cu ajutorul butonului “Editare Machetă” se poate edita macheta şi configura după necesităţi.
ATENŢIE!!! Pentru a folosi editorul de rapoarte sunt necesare cunoştinţe avansate de utilizare şi operare a calculatorului.
Din WinArhi sunt transmişi direct către editorul de rapoarte unii parametrii care se pot folosi apoi în cadrul machetelor de rapoarte. Aceşti parametrii sunt:
FastReportPath - calea în baza de date unde se afla machetele (.fr3). Acolo poate fi pusă, de exemplu, o imagine pe care mai multe rapoarte o folosesc setând in script: Image1.FileLink := FastReportPath + 'imagine.png'; DenumireRaport - denumirea raportului (nu a machetei) netradusă, aşa cum apare în tabelul din setări, ca variabilă vizibilă din scriptul raportului; DenumireRaportTradusa - denumirea raportului tradusă; LinieNoua - parametru folosit în rapoartele vechi; DenumireValutaPrincipala - denumirea valutei în care s-a făcut oferta; ValuareValutaPrincipala - valoarea valutei în care s-a făcut oferta asa cum apare în tabelul de valute al ofertei; PretMinimMontajAccesorii - valoarea introdusă la Opţiuni -> Setări -> Consum şi Ofertare -> Producţie -> Preţ minim montaj Accesorii; ProcentTVA - valoarea procentuală a TVA-ului în momentul creării ofertei; ProcentAdaus - valoarea procentuală a adaosului pentru oferta curentă. Se introduce în căsuţa Adaos; ProcentAdausAcc - valoarea procentuală a adaosului pentru accesoriile din oferta curentă. Se introduce în căsuţa Adaos şi se bifează Adaos şi la Accesorii. ProcentRabat - valoarea procentuală a rabatului pentru oferta curentă. Se introduce în căsuţa Rabat. TextIntroducere - textul de introducere al ofertei. Este textul definit la Opţiuni -> Setări -> Listare Documente -> Introducere, Încheiere. Acest text poate fi modificat la fiecare ofertă în parte apasând butonul Introducere. TextÎncheiere - textul de încheiere al ofertei. Este textul definit la Opţiuni -> Setări -> Listare Documente -> Introducere, Încheiere. Acest text poate fi modificat la fiecare ofertă în parte apasând butonul Încheiere. ListeazăLogo - parametru cu valoare "X" dacă la Opţiuni -> Setări -> Listare Documente -> Setări generale este bifat Listează Sigla; TextSubsol - textul definit la Opţiuni -> Setări -> Listare Documente -> Sigla, Subsol secțiunea Subsol; TextSubsol2 - textul definit la Opţiuni -> Setări -> Listare Documente -> Sigla, Subsol secțiunea Subsol2; ClientInexistent - parametru cu valoare "X" dacă în câmpul Nume, la crearea unei oferte noi, nu s-a trecut nimic; OfertăInexistentă - parametru cu valoare "X" dacă oferta nu a fost înregistrată în lista de oferte în momentul deschiderii ei; BazaDateLaCreare - denumirea bazei de date cu care a fost creată oferta; VersiuneWALaCreare - versiunea de WinArhi cu care a fost creată oferta; NumeComenzi - numele ofertei. Compunerea numelui ofertei se defineşte la Opţiuni -> Setări -> Setări diverse -> Formatarea automată a numelui fişierului salvat; CodUnicOfertă - codul unic al ofertei respective (în lista de oferte) care asigură unicitatea ofertei într-o anumită bază de date; CodUnicComanda - codul unic al comenzii respective (în lista de comenzi în lucru). Acest cod se transmite şi în lista de comenzi executate; CodInternComanda - codul intern al ofertei. Se poate defini la crearea ofertei sau ulterior, trecându-l în căsuţa Cod Intern. OfertaCuMontajInclus - parametru cu valoare "X" dacă la Opţiuni -> Setări -> Machete Rapoarte, la raportul respectiv, a fost bifat câmpul Preţul montajului inclus în preţul tâmplăriei; VanzatorOferta_User - utilizatorul care a creat oferta; VanzatorOferta_Cod - codul utilizatorului care a creat oferta; VanzatorOferta_Nume - numele utilizatorului care a creat oferta; VanzatorOferta_Tel - telefonul utilizatorului care a creat oferta. Acesti 4 parametrii sunt definiti la Opţiuni -> Editare Utilizatori; TextInclus - textul definit la Opţiuni -> Setări -> Listare Documente -> Setări generale -> Text pentru montaj inclus în preţ; DataLivrare - data introdusă la Data livrare; DataMontaj - data introdusă la Data montaj. Această dată se poate introduce şi la crearea ofertei. CodCicluProd - codul ciclului de producţie din care face parte oferta. Este valabil doar dacă este deschis întregul ciclu de producţie din care face parte oferta respectivă; BucPunct - parametru folosit în rapoartele vechi. Este de fapt textul: "buc.". NrFisCentruP, CentruP_NrExportCNC, NrExportCNC - numărul comenzii numerice exportate în momentul aplicării în stoc a respectivei comenzi; DZ_Denumire - denumirea depozitului zonal pentru oferta respectivă; GreutateTotalaKg - greutatea totală a tâmplăriei din ofertă. Acest parametru este calculat doar dacă este bifată opţiunea "Calculeaza greutatea totala ca parametru". GVal_xxx - valoare globală pe ofertă. În loc de xxx se trece codul valorii. LimbaWinArhi - limba în care este facută oferta (denumirea folderului de traducere); ToEmailList - dacă este completat din scriptul raportului, atunci va fi completat în campul email atunci cand se trimite un email cu acel raport. Mai multe email-uri se vor separa cu caracterul punct-virgula. VedereDinInterior - are valoarea X dacă este vederea din interior.
WinArhi poate prelua din rapoarte unii parametrii. Aceşti parametrii sunt: TabelOferte_TotalPret - în aceast parametru, din scriptul raportului, se va putea scrie o valoare care va fi salvată de WinArhi în câmpul TotalPret din lista de oferte. |